FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Tuesday, August 17, 2010

Entry Masak Lagi

Lagi edisi masak-memasak
selagi hubby masih ada
selagi itulah saya gagahkan diri utk memasak
memandangkan minggu ini
minggu terakhir hubby berpuasa bersama kami
saya cuba buat yang terbaik utk dia
tadi dapat call dr hubby
visa dia dah ready
maybe sabtu / ahad ni bertolak ke turkemanistan:(
ingatkan tak jadi
maka tak bermakna la raya kami tahun ni
walaupun preparation dah buat...
.
.
.
semalam 7 Ramadhan
masih sempat menghayun periuk belanga
biasanya kalo masak nasi
masih ada lebih utk simpan sahur
tapi semalam licin nasi
sedap / lapar???
.
.
.
ni saya buat gulai lemak ikan daun serai

.
.
.
pastu goreng udang dgn sos
.
.
.
.
ayam percik ni adik saya yg beli
.
.
.
kuih popia ni pun adik beli

.
.
.
.
lepas terawih, saya buat cucur bawang cicah
kuah kacang segera beli kat kg hubby
sedap kuah ni, nak masak pun senang, tarok air je
pastu masak sampai mendidih
mak mentua kata klu nak buah kuah kacang nasi impit
cuma tambah serai je
pastu saya borong la banyak2
sebab saya kan sgt malas nak buat kuah kacang

.
.
.
.
ni la rupanya, RM 3 je satu..








No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails