FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Sunday, March 27, 2011

Feberet ibu mengandung

Masa pegnan Alif dulu
umi suka sgt makan sambal tempe
tarok kacang ngan kentang
Pastu pegnan adam
tak suka langsung makan tempe
umi suka makan mee kari, laksa je
Kalini, masa awal pegnan aritu suka
makan mee kari & laksa johor
pastu skrgni
tiba2 dah suka sgt makan tempe
selamani tak pernah pulak nak makan mende ni sume
tp skrgni dah jadi feberet pulak
kadang2 tu tak sempat buat sambal
umi ratah je tempe yg dah goreng garing tu



yang ni feberet abah
abah kan suka ikan masak cabai
pastu nak kuah berlebih 
jadi sekali skala 
umi buat la utk abah
tp yg ni bukan ikan
ayam masak cabai


Thursday, March 24, 2011

Putrajaya

Minggu lepas
balik check up 
umi teringin nak makan nasi beriani
kat food court masjid putrajaya
nasib baik abah dah balik dr sarawak
dapat jugak umi makan beriani
ngan udang galah & ketam utk alif
sepinggan nasi dekat RM 60
skali skala bleh la
kalau hari2 camni terukla

dah habis makan
kenala tunai janji 
sebab dah teringin sangat nak naik beskal ni
panas terik pun 
nak naik jugak


adam kena paksa ngan abah
baru nak main
tu pun takut2
dia dah fobia, masa main kat IOI tu
dia hampir2 langgar orang
pastu terus takmo main



Monday, March 7, 2011

Weekend yg penat

last minit pulak abah ajak gi melaka
nak join family day wt family bisnes partner pulak
umi pun tak jadi la keje ari sabtu tu
tp tak pegi awal
sebab umi dah plan 
nak beli groceries, pastu nak beli barang baby sikit

anak2 umi pun nak jugak

dah dapat white board
mula la rajin menulis
C dah tertinggal

adam masih belajar ABC lg

pastu singgah Domino's Pizza
b'fast dulu

dah 3rd baby 
tak tau la nak amik apa
umi beli banket 

bedung baby
dulu bedung ngan napkin
skrg dah ada yg siap
masuk baby terus bungkus 

baby rompers set

mummy's bag


pastu terus gi melaka
sampai pun dah malam
dorang tengah siap nak BBQ

pagi esok nya baru dapat mandi laut


kak aisyah br bangun terus join mandi skali


adik asyraf pun dah bangun
main pasir pulak

pkl 11 kami dah siap
nak bertolak balik
kami & uncle syak balik dulu
dorang nak balik pkl 5
sebelum balik tu singgah
kat Sepang Gold Coast dulu
bawa uncle syak
survey unit kat situ
manala tau kot berkenan satu kan
pakej trial pun 5k setahun
bleh la beli satu


perut umi dh nampak






ok dah settle tengok unit
lunch dulu
sebelum balik
ayah su blanje kami, thanks ya

balik rumah mana bleh rehat
umi nak kena siap baju abah pulak
isnin nak fly pegi sarawak pulak
pastu tinggal la kami 3 beranak kat rumah
letihnya sampai hari ni masih terasa lg


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails