FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Wednesday, October 27, 2010

Bila Saya Ke Dapur

Bila orang kuat makan dah balik
saya mula la pening kepala
memaksakan diri ke dapur
tapi idak la masak yang special nya
biasa2 je, janji masak
.
.
.
.
Minta maafla yer
sumer kat bawah tu bukan di masak
sekali gus
berlainan hari ok
kalau masak sekali gus
tak cukup tangan la yer
.
.
.
.
rasanya sumer lebih kurang jer
yang saya buat ayam goreng kunyit
pastu di tumis bersama bawang besar
last skali saya tambah kicap
Adam kan pecinta kicap
sesuaila untuk dia
.
.
.
.
.
.
dah buntu nak buat sayur apa
jadi buat je la bayam tumis air je
tumbuk bawang merah & lada hijam je
.
.
.
.
Ayam goreng lagi...
tapi yg ni ditumis dengan sos asam jawa
sayakan suka yang masam2
Alif pun suka
.
.
.
.
yang ni utk time kecemasan
bila dah takde lauk
ini je la penyelamat
ikan bilis di goreng dulu
tumis bawang besar & cili kering
masuk sos cili & ikan bilis
terus angkat
.
.
.
.
.
.
Adam punya feberet
makan telur je
.
.
.
.
.
.
Incik Ketam
Feberet utk sumer orang dalam rumah ni
tapi yg lebih teruja Alif

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails