FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Monday, October 11, 2010

ALIF & ADAM

Alhamdulillah
anak2 umi masih sihat dan cergas
sepanjang hubby takde
walaupun berada berjauhan
setiap hari hubby akan call 3 kali sehari
pagi, petang & malam
kecuali ahad
jadi anak2 takde la tanya sepanjang masa
.
.
.
.
malam tadi Alif
dah mula mengaji
kali ni mengaji berguru la
klu umi & abah ajar
mana nak dengar
Alhamdulillah
masa hantar rumah ustazah Khairiah
dia ok jer
cuma Adam la nak umi stay kejap
bila dah masuk dlm rumah
sumer dah ok
jadi umi balik dulu
sejam lepas tu baru umi datang balik
Syukur Alhamdulillah
nak juga dia belajar
umi selalu pesan kat Alif
"kalau umi mati, Alif blh baca Alfatihah kat umi,"
kadang2 dia akan sebak bila umi ckp
macamtu
.
.
.
.
Alif skarang ni
dah pandai tolong umi
klu umi sakit, dia akan ambil ubat utk umi
tolong sapu ubat
cepat peka dgn keadaan sekeliling
beberapa hari lepas
masa kami takde kat rumah
mungkin ribut kuat sgt
sampaikan ada beberapa keping bumbung
pondok kecil ala2 gazebo
jatuh & pecah
.
.
.
masa kuar rumah umi langsung tak perasan
Alif tanya umi
kenapa bumbung jatuh?
tak melekat ke umi?
abah tak letak paku ke?
hmmm!!!!
.
.
.
.
skrgni dah pandai repair
tukar bateri sendiri
pasang sendiri
nampaknya bakat ni
dah turun dr abah
anak abah la katakan:)

.
.

.
.
.
dah rajin ajar adik
klu adik tak tau dia akan bgtau

.
.

.
.
dah blh main game sendiri
tak perlu ajar lagi
cuma dia akan panggil umi
utk ajar skali je
utk new level

.
.
.

.
.
.
Mohamad Adam
.
.
umi sayang dua2
anak umi
klu gaduh or buat salah
mestilah umi marah
kadang2 dah mcm pontianak pun ada
susah macamana pun
umi & abah tetap akan jaga
Alif & Adam
tak pernah skali pun
umi & abah tinggal berjauhan
klu abah outstation pun
umi masih ada
klu umi takde pun abah masih ada
maktok, wan, tokma & cikdah
beriya2 nak jaga
Alif & Adam
tp sehari pun umi tak bleh tinggalkan
bukan tak percaya
tp tak sanggup berpisah


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails