FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Monday, October 4, 2010

2 budak kecik

rutin harian kami
bila hubby takde
balik rumah
kadang2 dah malam
sebab kami kedai makan dulu
ataupun tapau
kadang2 kami merayau ntah mana2
pastu dah sampai rumah
mengadap citer katun "tom & jerry"
sama la cam dorang punya perangai
asyik gaduh jer
dah pkl 9 mlm pun tak tukar baju tido lg
nak bagi umi bising2 smpi nak terkeluar
anak tekak baru nak tukar
pastu pandai pulak tu menjawab
"kejap lagi la, Alif tgh cibuk ni",
~hadoi~
.
.
.

.
.
.
.
dah siap tukar baju kena suap makan pulak
umi jugak kena naik atas suap dorang makan
sambil tgk katun
klu tak susah betul nak suruh makan
klu lambat naik pandai pulak cakap
"cepatla umi, alif dah lapar ni"
.
.
.
.
pastu dah habis tengok tv
sesi release tension la pulak
lagi la kepala umi pusing

.
.
.
dah jumpa magazine abah
umi dah clear dr store
ingat nak buang
tp dorang interested pulak

.
.
.
kusyuk betui
.
.
.
.
pastu siap tukar posisi plak tu
Adam dok atas meja
.
.
.
.

.
.
.
.
pastu Alif pulak dok atas meja

.
.
.
.
.
umi pun kena paksa tengok
adoi dik oi mata umi ni dah ngantok
jomla tido
.
.
.
.
.
la, tak habis lg ke
umi dah siap minum milo secawan
cicah biskut
.
.
.

.
.
.
.
naik atas, sambung main lagi
abih tu, bila nak tido ni
.
.
.
.
ntah apa la yg sonok sgt tu

.
.
.
.
ok masuk bilik nak tido dah
umi dah ngantuk sangat ni
Adam masih bolat lg mata
.
.
.
.
Alif dah start minum susu
dah abih sebotol
kuar balik tengok katun
ntah pukul bape dorang masuk tido
umi pun tak perasan


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails