FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Sunday, September 26, 2010

Asam Laksa & Beraya Lagi

Teringin beno nak makan asam laksa
pegi kedai terus beli bahan2 nak buat laksa
mana tau tiba2 jiran /kawan datang
dah ada makanan nak jamu
memang betul pun
tiba2 jiran2 bg tau nak serbu rumah
tapi tak sempat jamu laksa
sebab belum masak lagi
jamu kuih raya dulu
.
.
.

.
.
.
.
Pastu Cerita Raya lg
Hari Sabtu balik kenduri member ofis
kami singgah rumah Aunty Cik I kt bangi
dah lama tak pegi rumah dia
Selasa dah nak pegi Turkmenistan
jadi kami singgahla kejap

.
.
.
Bergambar dgn Mak Su

.
.
.
Umi, Abah, Adam
Alif jd tukang tangkap gambo

.
.
.
esoknya pulak
majlis jamuan raya utk penghuni taman
hubby nak gi kenduri kat Seremban
ingatkan takmo pegi
tp pkl 8 dah bising lagu raya
dah bising panggil orang datang
Alif & Adam pun sibukla nak pegi beraya
tanya jiran sebelah
asben dia pun takde
so kami pegi sama2 la
depan rumah je, tak pegi kang
rasa bersalah la pulak
.
.
.
Alif & Adam dapat duit raya
dr Adun Dengkil

.
.
.
.
Pastu dok tunggu lagi tu...

.
.
.
.
bergamba dgn kawan2 depa

.
.
.
.
pastu balik singgah rumah jiran sebelah
umi dgn Alisha
merangkap anak angkat
sebab suka dok ngan umi
.
.
.
Umi lg dengan Alisha & Arina

.
.
.
.
Alif & adam wt Aiman & Haziq

.
.
.
.
Petang tu kami pegi rumah jiran seberang padang
kira depan rumah la

.
.
.

.
.
.
.
.
umi dgn jiran sebelah Zaimah
sama umur je
tapi dia dah lima anak
umi baru 2 je
.
.
.
.
.
Tengah syok sembang tiba2 abah datang
dah balik rupanya
abah ajak pegi rumah Pak Anjang Subang
sampai2 je terus serbu kolam ikan
.
.
.

.
.
.
Adik Ashraf pun ada

.
.
.
Pastu main bubble
Tok Anjang dah beli siap2 utk
Cucu Sedara kesayangan

.
.
.

.
.
.

.
.
.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails