FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Thursday, February 24, 2011

Rindunya kat Abah

setelah lama bercuti
tiba2 kena panggil outstation pulak
alaa tak bestnyer
anak2 pun dah tak bagi 
dah la pegi hari ahad
flight pagi plak tu 
kalini abah pegi Vietnam
umi lega sikit, sebab umi bleh call abah
bil tepon tak yah cakapla...
nanti umi claim ngan abah balik

masa nak check in

ok, abah dah nak pegi
syg anak2 abah

pastu umi bawa bekfest kt McD



.

sejak abah takde ni
umi susah hati sikit
pagi2 je Alif buat perangai 
takmo pi sekolah
alasan nak abah hantar
nasib baik umi bleh call abah
lepas abah pujuk br ok
pastu hari kedua plak 
bangun je terus nangis
sebab tak siap homework
umi rasa, umi dah check buku Alif malam tadi
takde, cuma kena hafal 
no. 1 - 10 je
yg tu Alif dah tau, 
malamtu dah berkali2 Alif baca Poster dalam bilik Alif
rupanya dia takmo camtu
cikgu kata " nak umi ajar alif baca yg dlm buku sekolah tu"
adoi, pening pale umi
dah pujuk2, dalam kete kt depan sekolah
umi terpaksa buka buku tu
ajar Alif baca kejap
baru ok
.
.
.
pastu semalam 
Alif tak de kelas ngaji
dia pun mula la request macam2
sebab cuti ngaji kan
ok la, umi bawa makan kat Domino Pizza
tu je yg dekat ngan rumah kita
jauh2 umi tak larat





nasib baik licin anak2 umi makan
berbaloi umi bawa makan
pastu nak gi carrefour
beli sandal Alif yg dah putus




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails