FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Thursday, July 22, 2010

Kembali Update

Kembali meng-update blog
kebizian teramat sgt
akhirnya sempat jugak
singgah ke dapur ku
yang makin kurang berasap
sejak hubby tak de
dapur pun kurang la berasap
dapur ni berasap time hubby ada jer
time dia takde
tak berasap la
kami anak beranak makan kedai je ler
.
.
.
nak wat camner
si umi nya maleh masak
kami pun suka makan kat kedai jer
cuma hubby jer
tak gemor makan kt kedai
dia lebih suka bini dia
masak walaupun
ikan masin atau ikan bilis
pun dia makan
janji bini dia masak
* taktik amik hati bini la tu*
.
.
.
.
tapi sejak 2 menjak ni
si kecik 2 orang ni
suka makan la pulak
dah 2-3 kali tapau
asyik tak cukup jer
bukan dorang tak cukup
tapi si umi tak dapat bahagian
asyik kempunan
beli banyak kang tak habis
bila beli sikit tak cukup la pulak
last2 masak ler senang citer
Pasembor ni saya beli yer, bukan buat
sedap sangat , 2 budak kecik tu pun suka sangat
.
.
.

Semalam buat kan mee goreng utk si kecik...
suka sangat dorang masak
siap puji melambong, sebab si umi masak

.

.

.

bos kecik tengah santap

.
.
.

bos kecik 1
makan banyak betul malam tu
lapar ke sedap tu

.
.
.
bos kecik 2
makan cam biasa comot habis
tapi habis jugak
bila kita buang sayur dia marah
dia amik balik tp tak makan pun

.

.
.
dah habis makan
menyibukkan diri
membaca buku

.
.
.
.
tengok gambar je

.

.

.

kusyuk betui


.

.

.

.

.


Hobi baru saya sekarang
sejak hubby takde
ni la keje saya
tapi bukan sepenuh masa
baca buku
sekejap a few hours sebelum tido
buku2 ni pun bukan saya yg beli
en hubby yg beli
dah lama
tp tak belek pun
dulu en hubby tolong baca
bini dia dengar je
sekarang ni nak mula baca balik
refresh balik

.
.

yg ni baru je en hubby bawa balik
harap2 Allah permudahkan
impian kami ke arah itu
.
.
.
.
.
.
yg ni pun baru juga beli

belum start baca lg


.
.
.

yg ni juga antara yg baru beli
tp saya dah start belek malam tadi
baru baca kisah Nabi Muhammad SAW
naik ke 7 lapisan langit
belum habis lagi
nanti dah habis baru saya citer

.
.
.
.

yg ni lama tak lama jugak
hari tu baca kejap
banyak kisah anak derhaka
dan balasan Allah
tapi saya suka sangat

sebab banyak pengajaran

.
.
.
.

yg ni dah lama beli
tapi tak sumer saya jenguk lagi



.
.
.
.
yg ni feberet saya... dah 2 kali beli

sebab dulu beli masa pegnant alif
tp cousin hubby pinjam
pastu hubby beli lain
yg ni memang saya bawa kemana2
time pegnant alif & adam



.
.
.
.

yg pun suka jugak
sebab banyak info dan nasihat


.
.
.
.

ni belum baca lagi
baca gitu2 je


.
.
.
.
yg ni saya suka sangat

time stress & sakit
ni la ubat saya


.
.
.
.
yg ni pun saya suka



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails