FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Sunday, October 25, 2009

Puding Apple


Sumber:dah lupa, kpd tuan resepi terima kasih yer....
mintak halal yer...

Bahan-Bahan
1/2 cwn mentega dicairkan
1 cwn fresh milk
1 cwn tpg gandum
3/4 cwn gula halus (resepi asal 1 cwn gula)
2 sudu kecil serbuk penaik
1 sudu kecil serbuk kayu manis
3 biji apple dipotong nipis dan dipanaskn dlm microwave 5 minit
(utk melembikkan apple)
1/2 cwn kismis

Cara-Cara
1. Ayak tepung & serbuk penaik
2. Campurkan tepung, gula, fresh milk, mentega sehingga sebati
3. sementara tu campurkan serbuk kayu manis & apple dan panas dlm microwave 5 minit
4. Kemudian campur (3) dan (2) dan juga kismis
5. Panaskan oven 180 darjah dan bakar selama 40 minit

Buat hari ahad lepas, sebab alif tak nak makan ape2... susah hati betul bila anak taknak makan ni...dah masak macam-macam pun tak nak makan jugak, sampai kembung perut... malam tu goreng nasi dgn butter, kismis dan ayam barula nak makan... lega rasanya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails