FirDauS FaMiLy

FirDauS FaMiLy

Friday, July 20, 2012

Salam Ramadhan

 Salam Ramadhan
Alhamdulillah tahun ni umi dapat berpuasa bersama keluarga
tahun tak dapat berpuasa sebab masih dalam pantang
tapi mingguni berpuasa tanpa abah
sebab abah berada di Miri sekarang
.
.
.
.
umi nak perkenalkan 
assistant baru umi kat dapur
bila dengar nama cam pelik je kan
tapi amik je la
cuba dulu
mana tau klu betul2 berguna





 cubaan pertama
ikan bakar
huhu boleh tahan rasanya
bakar pun tak lama
 a few minute sahaja
klu oven nak tunggu panas lagi 
setakat nak grill 2 ekor ikan tak berbaloi rasanya


ni cubaan ke-3 kot
kedua umi dah grill sotong pun sedap jugak
sotong tak liat
cepat je masak
yang ni konon ala2 western tapi di melayukan
sebab umi dah campur jintan segala bagai & madu



taraaa
dah siap...
sedap jugakla
grill seketul je
cepat la licin

 yg ni cubaan ke-4
sotong bakar bersambal

 

dah tengah malam teringin pulak nak makan puding roti
yg ada kat rumah susu coklat
so jadila puding roti coklat
 

utk anak2
yg suka snack

 waktu lapang bersama family
time tengok tv
tiba2 takde apa nak kunyah
nasib baik ada ubi
letak sekejap dalam pemanggang
dah siap




sempena nak menyambut ramadhan
sempatla umi buat ayam bakar
makan dengan sup ayam
memandangkan abah takde
takde la umi masak beriya2 sangat
nasib baik ayah ngah datang
so, ada jugak orang nak makan juadah umi ni

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

mee kari ni bukan buat semalam
yg ni umi buat minggu lepas
sebab teringin terliur tengok member
makan mee kari 
masa lunch kat old town white coffee



"SELAMAT BERPUASA"




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails